7 spôsobov ako sa vyhnúť túžbe po nezdravom jedle

kick-junk-food

Poznáte to, dva dni sa pekne držíte. Ovocie, zeleninka, chudé mäsko a potom  zrazu BUM! na tretí deň, pravdepodobne večer Vás zlomí silná chuť na niečo nezdravé. Sladké, slané, vyprážané…nedá sa tomu vzdorovať. Je tu odpoveď prečo sa to deje a taktiež ako sa tomu vyhnúť.

 

1. Pite dostatok vody

 

Okrem starého hlad je prezlečený smäd, voda v žalúdku vysiela signály do mozgu, že je žalúdok plný. Ak je človek dehydrovaný, cíti únavu a má tendenciu siahať po kofeíne. A do kávy si už dáte cukor a kľudne aj mlieko, čo je ďalší sacharid. Kofeín telo zas len odvodní a vzniká začarovaný kruh. Dehydratáciou trpia nadobličky. Zdroj vody striedajte. Piť len vodu z vodovodu môže mať za následok zvýšený príjem chlóru. Piť len balenú minerálnu vodu, zas prebytok minerálov a chemikálií uvoľňujúcich sa z plastových fliaš vystavených slnku a teplu. Striedmosť platí aj pri tak banálnom pití vody.

 

2. Spánok je alfa-omega

 

Ak ste pernamentne nevyspatý, Vaše telo ide na spánkový dlh. Unavené telo aj myseľ siaha po dodatočných zrojoch energie, ktorú cez noc nedoplnilo. A tak Vás núti siahať po maškrtách, ktoré Vaše telo nakopnú. Nutkavý pocit dať si niečo sladké môže zbytočne spustiť málo odpočinku.

 

3. Nuda a nespokojnosť

 

Ak sa cítite nevyužitý alebo neužitočný, máte čas a necítite únavu, no napriek tomu momentálne nie je nič, čo by Vás zamestnávalo, máte tendenciu otvoriť chladničku a len tak z pasie z nej niečo vytiahnuť, poprípade sa pustiť do prípravy niečoho „malého“. Rovnako emočné výkyvy ako smútok, depresia, či nespokojnosť Vás tlačia podvedome do maškrtenia.  Túžba po jedle, je túžbou po príjemnej emócii. Jedlom sa snažíte vyplniť prázdnotu.

 

 4. Nevyvážená strava

 

Ak jete celý deň len šalát, nemôžete sa čudovať, že večer Vás prepadne vlčí hlad.  Počas dňa si treba dopriať rovnako cukry aj tuky. Neznamená to keksíky a hranolky. Znamená to doobeda ovocie a na olovrant oriešky.  Ak si robíte smoothie, pridajte tam okrem ovocia a zeleniny aj tuky. Píniové jadrá, či CHIA semiačka vytvoria bránu pre vstrebávanie niektorých vitamínov, ktoré sú rozpustné len v tukoch. Ak ste alergický na oriešky, doprajte si lyžicu, dve za studena lysovaného oleja. Tekvicový alebo napríklad sezamový. Tuky nás na dlhšie zasýtia a keď si doprajete dostatok tých zdravých, nebude sa Vám cnieť po tých nezdravých.

 

5. Jedze rovnako veľa počas celého dňa, nie len večer

 

Celý deň hladovka a večer máte na 2 hodiny postarané o program medzi chladničkou a špajzou.  A viete, že mrkva nebude to, čo budete hladať. Dajte si poriadne raňajky ak ste ráno hladný a aj na obed sa najedzte.  Večer sa Vám bude spokojnejšie ľahať do postele aj s prázdnejším žalúdkom.

 

6. Dajte preč pokušenie

 

Čo nechcete jesť, by ste ani nemali mať doma. Zdravé stravovanie je životný štýl, nie trest na 2 týždne. Posilňovať pevnú vôľu práve takouto formou je odvážne. Čo doma nenájdete to nezjete. Nekupujte slané – sladké do zásoby“pre návštevy“.  A nikdy nenakupujte s prázdym žalúdkom. Vtedy máte chuť na všetko čo vidíte v regáloch a už sa Vám zbiehajú slinky ako si to doma naservírujete.

 

7. Prestante sa presviedčať, že si za všetko zaslúžite odmenu

 

V časopisoch Vám stále dávajú „dobré a priateľské“ povzbudenia a motivačné vety typu: Ste skvelí, zaslúžite si viac, mali by ste sa dostatočne odmeňovať.  A potom to vyzerá tak, že sa napchávate v MCdonalde o 9ej večer a s tatárkou na perách opakujete vetu zbavujúcu Vás všetkých zlyhaní:  ,,Veď si po celom náročnom dni zaslúžim“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *